“Van netwerk naar next level: Skrepr bereikt nieuwe klanten met Barry"
Samen met compagnon Geert Hoekstra richtte Rinke Brands Skrepr op, met één duidelijke missie: software pragmatisch en doelgericht inzetten om productiebedrijven slimmer te laten werken. Wat in 2008 begon op de zolderkamer is inmiddels uitgegroeid tot een club van ruim 60 mensen, verdeeld over Urk en Zwolle. Rinke: “We bouwen software waarmee je met dezelfde mensen meer werk kunt verzetten in minder tijd. En dat maken we ook meetbaar.”
Skrepr ontwikkelt maatwerksoftware voor onder meer productiebedrijven in de maakindustrie en innovatiegedreven bedrijven – daar waar efficiëntie het verschil maakt.
Droomklanten vinden en verbinden
Skrepr heeft een salesteam van drie mensen, maar nieuwe klanten vinden buiten het netwerk bleek een uitdaging. Rinke vertelt erover: “We zijn een innovatief bedrijf, maar onze klanten bleven lange tijd uit ons eigen netwerk komen. Terwijl er nog zoveel potentiële klanten geholpen kunnen worden door ons - ze weten nu nog niet dat hun business slimmer kan. Hoe bereik je die klanten?”
Van klik naar concrete leads
“De eerste keer dat Barry ons belde, hadden ze zich goed ingelezen. Dat voelde meteen anders dan andere salesbedrijven. Geen standaardverhaal, maar een persoonlijke aanpak. Dat past bij hoe wij zelf ook werken.”
Samen werkten ze aan een heldere propositie en selecteerden ze doelgerichte prospectlijsten. Rinke: “We zitten nu op 25 new business afspraken via Barry. Meer kunnen we op dit moment niet aan. Het mooie is: ze zijn stuk voor stuk relevant. Barry weet precies voor wie ons verhaal interessant is en hoe je dat haakje maakt.”
De aanpak werkt. Rinke gaat nu regelmatig op pad met presentaties op maat. “Barry zet ’m voor, ik kop ’m in. Want als we eenmaal aan tafel zitten, weten we dat we waarde kunnen toevoegen.”
Groeien met focus
Waar Barry in het begin vooral hielp met het vinden van leads, is het nu een samenspel. “We snappen elkaar steeds beter. Wat is onze core customer? Hoe scherpen we de lijsten aan? Daar groeien we samen in.”
En nu? “We gaan ons als bedrijf nog meer richten op AI en algoritmes. Denk aan no-code oplossingen en tools die tien keer sneller systemen kunnen ontwikkelen – zonder legacy. Dat is de toekomst voor onze klanten.”
Skrepr blijft dus groeien, mede dankzij de leads van Barry, maar blijft tegelijk focus behouden: “We zijn betrokken en innovatief, en willen blijven doen waar we energie van krijgen: gave software en algoritmes verzinnen die echt impact maken voor bedrijven.” Daarmee wordt de energie die Skrepr typeert ook behouden: “Het mooiste is als we van idee naar een resultaat gaan dat nóg beter is dan de klant had durven dromen. Dan slaan we hier op kantoor op de gong en vieren we dat resultaat.”