Als software bedrijf heb je een oplossing die jouw klanten verder helpt in hun bedrijf. Maar hoe zorg je dat jouw klanten wéten dat jij die oplossing voor hen hebt? En hoe zorg je dat je jouw software vervolgens verkoopt? Bij Barry zijn we hierin gespecialiseerd als strategische salespartner voor softwarebedrijven. We lichten graag een tipje van de sluier op.
Stap 1: Weet wie jij bent en wie je klant is
Klinkt simpel, blijkt nog best ingewikkeld. Weten wie je zelf bent als bedrijf is een belangrijke basis: waar sta je voor als organisatie, wat kenmerkt je cultuur en vooral: wat lever je? Als je dat in kaart hebt, weet je ook wie blij wordt van de oplossingen die je biedt. Breng je doelgroep in kaart: welk type bedrijven is geholpen met jouw oplossing? Als je dat in kaart hebt, kan je een lijst samenstellen van bedrijven die letterlijk op jou zitten te wachten.
Stap 2: Kom aan tafel
Je hebt in kaart wie je bent en wat je brengt als softwarebedrijf. Mooi! De bellijst ligt voor je neus, het contact maken met je potentiële klant kan beginnen. Zorg dat je een goed, persoonlijk en passend verhaal hebt voor de bedrijven waar je contact mee opneemt. Als jij de oplossing bent voor hun problemen, zou je aan tafel moeten kunnen komen om je dienstverlening verder toe te lichten.
Stap 3: Sluit de deal
Afspraak gemaakt? Tijd om je toegevoegde waarde toe te lichten en te laten zien waar jouw bedrijf de oplossing voor is. Na het gesprek lever je een heldere, aansprekende aanpak die precies duidelijk maakt wat de concrete vervolgstappen zijn wanneer ze met je in zee gaan. Getekende offerte? Het feest kan beginnen!
Bonus: Stap 4
Klinken deze drie stappen te mooi om waar te zijn voor jouw bedrijf? Zonde! Bij Barry helpen we graag om in gesprek en aan tafel te komen met jouw droomklanten. Bel Barry voor een vrijblijvend gesprek om te kijken hoe we jou verder kunnen helpen.
Blog delen?
Deel deze blog op social media of met je vrienden